Els comptes no em surten. Projecte 1 a 1.

Be, s'acosta la decisió final, i de la part tècnica no se n'ha tret aigua clara.

De la infraestructura de l'escola ningú ha dit res al projecte, deu estar en estudi.

Jo vaig enviar un correu, fent una pregunta tècnica, als projectistes del pla Heura, implantat als centres, en concret, si un AP aguantaria 70 0 80 alumnes, i em remeten al responsable TIC del departament d'educació. No ho entenc. És com si et dirigeixes a l'arquitecte que ha dissenyat la teva casa i li preguntes si a la terrassa hi pots posar una figura i et diu que això li has de preguntar al dissenyador. No ho entenc.

Al projecte s'ha plantejat diferents qüestions sobre com s'ha de preparar la instal·lació i silenci absolut.

Fa 5 dies vaig preguntar a digital text, si els que es recomana al projecte a, www.digital-text.com, una qüestió sobre les característiques dels ordinadors. Es veu que necessiten una resolució de 1024x768 píxels i per tant casi tots netbooks del mercat queden fora, i encara espero resposta.

I aquí és on ja no em surten els comptes, si la pela, que es on acaba tot. Al projecte diu:

“Ordinador personal de l’alumne: cada alumne podrà comprar el model d’ordinador que vulgui i on vulgui. No obstant, tots els estudiants tindran accés a una oferta que permetrà obtenir un equip adequat (amb assegurança i garantia de 2 anys) finançat durant 24 mesos amb quotes de l'ordre dels 10 € mensuals. “

No cal saber moltes matemàtiques per trobar que l'ordinador hauria de costar 240 €.

I jo em pregunto on trobem un ordinador per aquest preu?

Els únics que s'hi acosten son els mini PC, però la seva resolució sol ser 1024 x 600, per tant ens quedarem amb 1/3 menys de presentacions. Vaja per on, es el lloc que ocupen tots els botons, de les activitats. I són pantalles de 10” amb les meves reticències.

Així que mirem el mercat i diem, ordinadors 15” o és descartats, ja que tots ells s'envan a 2,5 Kg, massa per per els alumnes.

Així que ens quedem a la franja del mig. Trobem ordinadors de 12, 13, 14”. Els més habituals són els de 14”, i així trobarem aquesta ressolució, però .... quins preus tenen? Fàcilment tots arriben parteixen de 400 €.

Vaja ara resulta que amb 10 € al més no hi tinc res a fer. Resulta que ara necessito 17 € al mes. Casi el doble? 2/3 més?

Mirem per on mirem, a mi els comptes no em surten.