Avaluació del projecte eduCAT1x1. Curs 2009-2010

Avui ha caigut a les meves mans l'informe de valoració del projecte educat1x1 el curs passat 2009-2010, que surt de l'entrevista de 8 directors que es van apuntar a projecte a la 1a i 2a onada.

Al informe es toquen pràcticament la totalitats dels temes que afecten al projecte, instal·lacions, materials, formació, suport seguiment, futur, ...

Faré esment a alguns punts que crec que tot i sortir reflexats a l'informe no s'han solucionat.

Avaries (P.16)

Hi ha queixes que s'estan demorant tant per part de Toshiba, com per part de l'assegurança de la pantalla.

- En aquest aspecte seguim exactament igual, en cap cas les reparacions són en les 48 h que posen arreu, res mes lluny, poden passar dies, setmanes i mesos. Concretament al meu centre tinc un ordinador perdut des de principis del 2010 (10 mesos), un altra des de l'agost, per posar dos exemples, i ni parlant amb A. M., Gerent de comptes d'administració pública de Toshiba, hem aconseguit soventar-ho.

Infraestructures (P18)

Hi han hagut durant tot el primer anys problemes de connectivitat i validació, i tot i que podies trucar, es passaven les culpes entre les diferents empreses que hi intervenen. Implantant sistemes no provats.

- Han canviat tot el sistema, i tot i què la validació s'ha solucionat, be s'ha eliminat, la velocitat a la qual es pot treballar és irrisòria, en el meu cas és de la mateixa que podem tenir en una casa particular 6 Mbps, per 200 alumnes.

Selecció de material didàctic (P20)

És tendeix a una pèrdua d'autonomia per part dels departaments didàctics, ja que d'alguna manera es força a que es triï una sola editorial.

Això de vegades fa triar material inadequat, de totes maneres es permet un marge de tolerància, sempre que estigui en uns límits raonables.

Filtratge de continguts (P 24)
Tothom demana un filtratge de contingut, que inclogui xarxes socials i missatgeria.

- Seguim amb un filtratge sense control, que no s'adapta a les realitats dels centres, on tant sols es filtra, pornografia, jocs i violència. En cap cas es vol filtrar xarxes socials i missatgeria, per més que es demani des dels centres i des dels pares.

Pares i mares (p 26)
Veuen el projecte amb bons ulls, però amb preocupació per un inferior control sobre el que fan els seus fills. Una certa preocupació per l'ús que en fan de les xarxes socials i missatgeria en hores de classe.

- Tot i aquestes veus es segueix sense fer cap tipus de cas, en com funciona el projecte.

Hi ha moltes més reflexions i comentaris, però he destacat aspectes que no s'han millorat, en molts casos, tot i que son reiteratius al llarg del projecte que ja porta un any de vida.

On problemes es repeteixen, portem dos anys de vida i dels dos sistemes operatius que porten, el realment lliure i què no ens costa res o gairebé bé res, la Linkat, segueix malfuncionant en aquests ordinadors. I no hi ha cap resposta clara ni des del departament ni des del projecte educat 1x1. Tindrà algun interès perquè no utilitzem aquesta llibertat?